Wednesday 8 February 2012

UNTUK DIA




Sekeras-keras hati ku ini..
Akan luluh setiap kali ku menatap wajah itu
Sedegil-degil sifat ku ini..
Akan menjadi akur pada setiap kata-katanya
Saat-saat yang dilalui penuh dengan wajahnya di mata hati dan juga mata kasar

Aku bahagia..

Sudah lama perasan seperti ini hilang di telan keganasan kehidupan
Dan kini aku bangkit dari kematian yang tidak dikebumikan
Darah yang membeku mula mengalir ke jantung
Pandangan yang kosong mula celik pada hala tuju kasih yang punya cita
Segalanya kerana dia tanpa jemu menyiram air melur dan kenanga di ubun-ubun ini

Ya benar..aku telah berjumpa bahagia di waktu senja hidup ini..


Walau hatinya sering terluka..
dalam menyembuh luka ku
Walau egonya sering tercabar..
dalam membimbingku
Walau sering bergetap..
menunggu perubahan ku yang sudah tidak lagi percaya pada janji bulan dan bintang
Walau hilang norma-norma lazimnya..
hanya untuk memastikan aku tahu dia ada

Sejujurnya dia membahagiakan..apa jua suara asing ingin menafsirkan..aku hanya endah dia..

No comments:

Post a Comment