Sunday 20 May 2012

Cukup sudah




Telah aku putuskan
perjalanan bersama setakat itu
maka..
tali layang-layang ini ku putuskan
kerana aku sudah lelah menurut haluan mu
kekadang deras mengasyikkan
tetapi angin mati lebih kerap ku hadapi
dan terpaksa aku menanti dan berusaha semula
...persoalannya... sampai bila aku harus bemain tali

biarkan kali ini aku keseorangan
meneruskan hidup tanpa bicara
kerana..
aku lebih senang bermain dengan pasir laut ini sendiri
ia jujur membisikkan pada ku
bahawa apa pun yg ku karang dan ku bina di atas dadanya
ia kan terpadam,,musnah, roboh dan tidak berkesan..
maka aku tidak perlu mengagak jauh sekali untuk berharap
dan sekurang-kurangnya aku ditemani muzik desir pantai dan deruan ombak
camar putih yang simbolik tentang cinta
dan senjanya warna jingga
sudi menemani selagi aku di persisirannya

benar ku akui banyak peristiwa yang tak mampu ku padam
sesekali ia singgah di fikiran..aku jadi resah
bagai ombak yang mengganas
bagai layang-layang yang putus tali
tika itu aku hanya mampu berharap..
..segala perasaan itu akan terperosok jauh..sangat jauh di dasar hati

kerana semua rasa itu tidak bermakna lagi
ia hanya sisa kenangan dari ketidakpuasan diri
aku tak mahu memulakan lagi
cukup sudah kesempatan yang pernah ku beri

kau bukan musuh
tapi kau tetap ku letak sebagai orang asing
yang tak punya hak untuk menghampiri lagi

2 comments:

  1. bunga bungaan, air terjunan, gunungs and ganangs... adas ramas ramas flying here and there... got rainbow some more... got fish berenang in the pond also... ahakcs...;)

    ReplyDelete
  2. hehe,,u 4got to mention adas beluncas alsos,,

    ReplyDelete